Carsten “Kevis” blev årets brandmand

/Carsten “Kevis” blev årets brandmand
Carsten “Kevis” blev årets brandmand 2019-01-06T14:48:34+00:00

Ved årets nytårsparole på brandstationen i Ribe, udnævnte formanden for brandmandsforeningen, Søren Christensen, traditionen tro årets brandmand.

Det blev i år Carsten Kjærlund Christensen.

I sin motivation af valget sagde Søren Christensen:

I 2018 falder valget på en brandmand, som altid har en positiv tilgang til vores aktiviteter. Han byder aktivt ind og tilbyder sin hjælp ved rigtig mange opgaver – både inden for det foreningsmæssige og beredskabet.

Årets brandmand er noget af en tusindkunstner og skal have stor tak, for det store stykke arbejde, han laver for foreningen. Der er ikke det, han ikke kan fikse, og det har blandt andet vores gamle Ford A nydt godt af, med alle de timer, han har brugt på den.

Han bruger også mange timer I den, for han er blandt dens faste chauffører. Han har kørt med alt fra brudepar, borgmestre, julenisser og nyslåede studenter – og ikke mindst et utal af børn i forbindelse med tulipanfesterne. Og netop dette er ikke uvæsentligt for vores forening, som også har til formål at skabe gode oplevelser og traditioner for byens borgere og særlig børn.

Årets brandmand er altid at behjælpelig med at arrangere øvelser og rundvisninger på sin arbejdsplads. Hans viden og den viden, vi får ved de besøg, har været en stor hjælp, de gange vi har måttet rykke ud til skarpe indsatser på virksomheden.

To hæderstegn

To brandmænd fik overrakt hæderstegn for lang og tro tjeneste af af beredskabschef Jens Mølgaard assisteret af viceberedskabschef og stationsleder i Ribe, Kjeld Tauman.

Larsa Beyer fik 10 års tegnet, mens henrik Toft fik 20 års tegnet, og begge fik en stor tak for deres indsats i de mange år.