Martin Madsen blev årets brandmand

/Martin Madsen blev årets brandmand
Martin Madsen blev årets brandmand 2020-01-04T02:58:43+00:00

Formand for brandmandsforeningen, Søren Christensen, udpegede ved nytårsparolen årets brandmand:

Det er en fast tradition, at vi i forbindelse med nytårsparolen udnævner årets brandmand. Titlen tildeles en brandmand, der yder en ekstra indsats for brandvæsenet og brandmandsforeningen.

I 2019 falder valget på en brandmand, som uden at gøre meget væsen af sig selv, altid byder aktivt ind og tilbyder sin hjælp ved rigtig mange opgaver – både inden for det foreningsmæssige og beredskabet.

Han går altid positivt til tingene og er, med sin stille og rolige facon, sit humør og altid positive tilgang, med til at sikre den gode stemning. Det gælder både i det daglige, til øvelser og ikke mindst i forbindelse med Tulipanfesten.

Her er han altid fast inventar. Han vender pølser, serverer øl og sodavand dagen lang og sørger for, at byens børnefamilier får nogle hyggelige dage på brandstationen.

Derudover kan vi altid regne med hans hjælp til de nogle gange lidt trælse nattevagter, som vi har i forbindelse med håndboldstævner, middelaldermarked med mere. Det er ingen hemmelighed, at de nattevagter ikke er de mest efterspurgte, og nogle gange kan de derfor være lidt svære at få afsat. Men her har årets brandmand flere gange præsteret at melde sig til dobbeltvagter, og det sætter vi stor pris på.

Årets brandmand 2019 er Martin Madsen.

Henrik Casper har været brandmand i 25 år, og han fik af beredskabschef Jens Mølgaard overrakt 25 års tegnet, mens formanden for brandmandsforeningen, Søren Christensen, overrakte den traditionelle brandmandsøkse. Begge med ønsker om, at Henrik Casper vil fortsætte i korpset, og det lovede han.

Henrik Caspers til højre fik den eftertragtede økse af Søren Christensen