Så er julen også kommet til brandstationen i Ribe, hvor Ribe Brandmandsforening igen har lavet en flot juleudstilling i lokalerne ud mod lyskrydset, hvor også den gamle brandbil har plads.

Men også her spiller Corona ind. De tidligere år har det været muligt for tilskuerne at aktivere udstillingen ved at trykke på en knap. Det er droppet i år, for det er ikke hensigtsmæssigt at mange, små fingre skal trykke på den samme knap, der dermed bliver en smittekilde.

Også konkurrencen med at tælle julemænd i udstillingen er droppet. Præmien her var nemlig et ophold på brandstationen sammen med venner fra skole eller børnehave. Men ingen ved, hvornår det igen bliver muligt at samles på den måde. Tilbage er, at børn og barnlige sjæle kan nyde udstillingen, der automatisk aktiveres hvert 10. minut.

Ribe Brandmandsforening beklager, at det har været nødvendigt at reducere udstillingen i år, men det handler om helbred.