Sponsorer af hjemmesiden

Stark/Silvan Ribe

Restaurant Backhaus

Miami

I forbindelse med køb af ny redningsbåd skrev pressen følgende:

Ribe Brandmandsforening forærer Esbjerg kommune en redningsbåd til 130.000 kr.

Åer, søer og de kystnære områder i Esbjerg kommune bliver nu endnu mere sikre at færdes på.

Ribe Brandvæsen overtog pr. 1. januar 2009 opgaven med at hjælpe nødstedte på åer, søer og i de kystnære områder efter Falck. 20 brandmænd blev sendt på kursus i søredning, og det blev hurtigt tydeligt at den gamle båd ikke var tidssvarende længere. Brandmandsforeningen besluttede derfor, at de ville forsøge at samle penge ind til en ny båd.

"30.000 kr. kommer faktisk direkte fra vores foreningskasse. Vi har samlet ind gennem brandvagter, rengøring af skoler og åbent hus arrangementer. Derudover har vi kunnet overtale 30 sponsorer fra Ribes erhvervsliv til at donere ikke mindre end 80.000 kr. Båden erstatter den tidligere udgave, som har 30 år på bagen. Så vi er meget stolte over, at kunne overdrage den nye båd til borgmester Johnny Søtrup", sagde Kjeld Tauman, formand for Ribe Brandmandsforening.

På fredag den 25. september 2009 vil han sammen med resten af brandmændene overdrage båden til Esbjergs borgmester Johnny Søtrup, som er meget glad for Ribe Brandmandsforenings indsats.

"Det er virkeligt et prisværdigt initiativ Ribe Brandmandsforening har ydet her. Man har sat sig et klart mål, og ved hjælp af en ekstra indsats og et stort økonomisk bidrag fra Ribes erhvervsliv er det lykkes at få købt en ny båd, som er topmoderne og har alt nødvendigt udstyr til at hjælpe mennesker i nød. På kommunes vegne vil jeg gerne sige for denne flotte gave", siger Johnny Søtrup.