Nyheder og aktiviteter / Spinning

Spinning

Flot spinnings-arrangement

Knapt 70 brandmænd og andet godtfolk deltog lørdag eftermiddag (21. januar) i det store spinningsarrangement, der var lavet i Ribe Fritidscenter på initiativ af Steen Brogaard fra Ribe Pava Center og Pava Bilsyn.
Der blev i den grad trådt i pedalerne, og flere af deltagerne tog mere end en time på cyklen dels for at få motionen og dels for at støtte det gode formål, idet hele overskuddet fra arrangementet tilfalder brandmandsforeningen.
Der var gjort rigtig meget ud af arrangementet med rutinerede instruktører som ledede slagets gang. Der var sørget for lyssætning med kulørte lamper og blinkende diskotekslys samt røgkanoner, så rammerne var de bedst tænkelige.
Som initiativtageren Steen Brogaard, Ribe Pava Center, sagde: - Jeg laver aldrig noget halvt.
Steen var godt tilfreds med fremmødet: - Og jeg var rigtig godt tilfreds med, at mange tog mere end de 50 minutter på cyklen, som der var lagt op til, og dermed prøvede sig selv af. Og så var jeg dybt imponeret af, at ”Kevits” dukkede op med heppekor.
- Jeg er helt vildt imponeret over det, der var sat op, og at nogen kørte mere end 50 minutter
Om baggrunden for at lave arrangementet forklarer Steen: - Medlemmerne af brandmandsforeningen gør mange gode ting i forbindelse med arrangementer i byen, og jeg har tit tænkt på at give dem et beløb. Det gjorde jeg så på denne måde. Deltagerne betalte 75 kroner for at cykle 50 minutter, og de penge går til brandmandsforeningen med ekstra 5000 kroner, som jeg lægger oven i.
Arrangementet va støttet af en lang række erhvervsdrivende og andre sponsorer, der gav gevinster, forfriskninger og andet, så arrangementet kunne gennemføres uden store udgifter.
Sponsorerne var: Klinik for Fysioterapi, Netto, Intersport, Sport 24outlet, Pava, Temper, Cafe Rypen, Activ Vinduespolering, Ribe Farvecenter, Idas Klinik, Postgården, Mama Mia Pizza & Steak House, Ribe Cykellager, Kvickly, Ribe Fritidscenter og Specialbutikken.
Fra brandmandsforeningen vil vi gerne sige tak for det flotte arrangement og støtten.