Gæstebog

Besked
Leif Sønderup Hansen | kjls@kjls.dk
17/05-2018
Hej, På Kjærgård Landbrugsskole indgår elementær brandbekæmpelse som en del af uddannelsen for vores GF 2 elever. Vores egen underviser er blevet langtidssygemeldt og derfor har vi brug for en person (Kjeld Tauman) som kan undervise i elementær brandkæmpelse. Perfekt hvis det allerede kan lade sig gøre i dagtimerne en gang i næste uge. Vi ved godt det er kort varsel. Med venlig hilsen Kjærgård Landbrugsskole Leif Sønderup Hansen
Carsten Lolck | carsten@lolck.dk
25/03-2014
I lørdags den 22. marts kørte min kone og jeg over til Mandø. Vejen var fin og tør. Det var den ikke på tilbageturen ca. 30-40 min. senere, så vi havde behov for at ringe 112, da vi opgav at køre videre ca. midtvejs på Låningsvejen. Fra opkaldet til vi fik hjælp fra den udsendte båd gik der ikke ret lang tid. Indsatsleder Thomas holdt os konstant orienteret og gjorde os trygge. På samme måde var indsatsen fra redderne i båden helt fantastisk. De spurgte ind til, hvordan vi havde det og kunne fortælle, at vandstanden højest ville stige 10-15 cm. Thomas holdt under hele forløbet ovre på fastlandet med blåt lys tændt, og holdt adskillige gange kontakten til os, og skulle noget uheldigt opstå for os og den tyske familie, ville vi omgående få yderligere hjælp. Ca. 1 time før det kunne lade sig gøre at køre tilbage til fastlandet kom en UNIMOG for at klargøre kørselen tilbage. De spurgte også ind til, hvordan vi havde det og medbragte også kaffe. Perfekt. Igen var vi hele tiden inden blevet godt informeret af Thomas. Ved ni-tiden kørte vi tilbage efter små 5 timer i saltvandet. Det var en lettelse. 2 reddere stod i hver side af UNIMOG-en og spejdede, og det var da også nødvendigt at gøre holdt et par gange for at undgå de værste saltvandshuller. Meget professionelt. Da vi kom i land stod Thomas klar til at tage i mod - han havde selv været næsten helt ude ved os / UNIMOG-en for om nødvendigt at træde til. Vi fik en god snak og sagde tak for den kæmpe indsats, der var ydet. Og som det sidste - har vi senere tænkt over - kørte den sidste redningsbil efter os helt ind til Ribe. Selvfølgelig for at se, at vi var i stand til at køre / klare os selv efter den stærke oplevelse. Min kone og jeg vil gerne udtrykke vor store taknemmelighed og dybeste respekt for det arbejde, der udføres i Ribe Brandvæsen. Her bagefter er det tydeligt, at kombinationen af fine menneskelige egenskaber fra reddere og indsatsledere, dygtigt professionelt redningsarbejde og en tydelig plan for indsatsen gør, at selv en uheldig oplevelse som denne i hvert fald ikke bliver værre, men nærmere bidrager til at skabe tryghed. Så til alle jer, der hjalp os og den tyske familie: TUSIND TAK! De bedste hilsener til jer alle fra Lene og Carsten Lolck